Friday, 12 December 2008

flirting anyone??

Pick-up line yang mungkin boleh diguna pakai...got it from a friend...

phone aku berbunyi.. aku angkat.. no tak kenal pun..
Gadis : Akmal.. ko kt mana?
aku: aa? tgh makan ni..
Gadis : bila kau nak balik office?..
aku: aah? orang cuti laa.! eh.. jap2.. nak cakap dgn sapa tadi? akmal? er.. u salah orang ni kot.! i nitnot..,
Gadis : aa? salah nombor ke? er. sorry lah..!
aku: eh, eh.. nanti dulu., since u dah kacau saya tgh makan.. u kena jawab beberapa soalan..
Gadis : aa? ok.. apa dia?
aku: 1st - mana u dapat no I.. dan 2nd..dgn siapa saya bercakap ni? (suara menarik dan confiden budak perempuan yg on the line ni.. )
Gadis : er.. i tersalah nombor ler.! sorry lah.. ! nama? er. Ezra. !
aku: hai Ezra.. salam kenal dari nitnot! alang2 u dah tersalah call, dan i pun mmg tgh bosan ari ni.. sebab kawan2 semua kerja..! u kene denda utk jadi kawan i.!
Gadis : aa? eh.. takpe lah! simpan sajalah niat u tu..!
aku: oiitt.. , tak baik gitu! dah laa kacau saya tgh makan..., now nak hang-up cm tu aje! kan ke kejam tu?
where u're calling from?
Gadis : I call dari office laa! keje..!
aku: where's ur office? kalau dekat awak kena datang food court sini teman saya makan! sebab awak dah potong selera saya makan ni.
Gadis : I dari ampang.. , datang sana? er.. takpe ler laa kot? ok lah ya! babai..!
aku: Ok..! kalau u tak dapat gak call orang yg sebenarnya u nak cari tu., call me back ler! ya?
Gadis : insya'allah..

finish part 1..! takpe.. part 1 tak payah ler nak pushy sangat kan! aku mmg bosan pun!

dah abis lunch.., dalam 1jam cam tu, aku call balik.. guna no incoming call tadi! tanya office apa ni! then mintak pass kepada Ezra..

aku: Hi Ezra.. ingat lagi tak ? ni nitnot.. yg tadi u salah call tu.!
Gadis : eh.. hi! ingat..! mana u dapat no I ni? (dia dah cuak..)
aku: no.. kan u call my hp.. so ada lah no incoming call tu.! i call laa balik.. saja nk kacau u pulak.. !
Gadis : oo.. ok.! nk kawan cam mana? i tak kenal u.. u're stranger! i tak sengaja salah dail no. you..
aku: cam ni laa., since u ada my hp number kan.. yg u salah dail tadi..! kalau u rasa bleh ngam nk kawan dgn saya.. sms me.. or call my number!

end of part 2.. pun cam takde harapan aje..

tiba-tiba, selang 1 jam..

sms masuk.., cam ni isinya..

Gadis [sms] : Hi.. I don't know who you are.., tapi cara perkenalan kita agak unik.., walau tadi saya katakan saya tak nak berkawan.., tapi baru kejap ni saya kena marah dgn boss! & i think i need a friend now.


aku reply - huh? sapa ni? menyamar? prank? scam?

Gadis [sms] : I'm your new friend.. Ezra..!

dan seterusnya...

yabedabedu..! .. mission accomplishes!

moral dari cerita pick up line ni..! it pays to be a lil-bit friendly.. kawan tu ada di mana2.. terpulang kita nak ambil peluang..

...

here's another one

Kawan aku penah terdengar pick up line nie,jadi dia cuba repeat balik nak tgk keberkesanan nyer

mamat : kalau i bagi card kat u.u akan call tak i?
minah : tak tau la..i nak tgk card u dulu.

terus hulurkan kad

minah : ok..nanti i call u ( tapi kompom dia taknak call)
mamat : apa kata u call dulu..
minah : nanti la,balik kang (nak cuba mengelat la tu)
mamat k (sambil buat2 cam nak blah...n tetiba berhenti)
mamat :takper la u...i nak card tu balik..

terus blah....so dia tak malu..card dia selamat satu

moral : apa daaa,muka tak ensem nak takel miss malaysia..huauauaha


......

here's another one also

Hmm...x sure leyh di pakai @ tidak utk sumer org... ade gak jenis line2 yg cam mintak simpati..

Satu senario, seorang lelaki pergi ke kaunter membayar di restoren yg di jaga oleh sorang awek yg cun....

Lelaki : brape table tadi?
Pompuan: RM30.50
Lelaki : eh..bile u type kat register tu kan...gaya u anggun skali...u nama apa dik?
Pompuan : (tersipu-sipu) ana
Lelaki : ada phone number x?
Pompuan : (sambil bagi baki) xder la..sy x pakai HP
Lelaki : (aduss..dlm hati)... alaa..ye la tuh..modal tahun '69 tuh..dah lapok dh dik... x per la..org tua cam abg nih mana la ade pluang nak dpt no dari awek yg cun cam ana nih....(dgn nada sedih..asal jgn nangis dahh)
Pompuan : alaa..jgn la ckp camtu..abg bkn tua sgt pun...
Lelaki : (dh msk jarum nih...) ok la..abg anggap tu kata semangat...so kalau dptkan phone kedai leyh? mana tau nak wat reservation ker...?
Pompuan : phone kedai ok... 91733234, nanti cari ana k
Lelaki : ehh..mesti lah..ana je paham org tua cam abg nih....(mengena dh nih)
Pompuan : abg ni ade2 saje...thx 4 coming k
Lelaki : thx sbb melayan abg k...btw, name abg nitnot (bukan nama sebenar).
Lelaki itu kemudian berlalu dengan senyuman manis sambil diperhatikan oleh swinger69ers

so bermula lah dr situ....kol wat reservation sekali dua..then
pompuan tu layan jer..last2 siap gi shopping, makan berdua kat KLCC and dot, dot, dot.... (kalau trus bernasib baik la...)

Tektik ini hanye laku di jalankan jike awek tu memberi respon yg agak positif...kalau trus muke monyok je..amik belen, blah jer..ego kene jaga..bunga bukan sekuntum..cume kebetulan kumbang nih je gatal terlebih...huhuhu

cheers

No comments: