Thursday, 7 May 2009

Apa aku nak jadi??

Tahun nie aku dah 25, banyak sangat benda yang aku ingin buat..tapi masa aku singkat sangat..

hari tu lepas makan sate ayam kat Sate Hj Samuri kt Tmn Melati, aku dapat idea bernas...aku memang minat buat research..jadi ke tak belum tentu..tapi hari tu aku berniat nak buat satu sistem..tak pasti sistem tu dah ada ke tidak, tapi at least aku nak buat dulu...jadi ke tidak, itu belakang cerita...

so aku dah gather 2 orang pakar dalam GIS (Geographic Information System)..aku nak gabungkan benda alah nie dengan web based..tak pasti benda nie cool ke tak..tapi aku yakin benda nie leh laku...

minggu nie aku nak buat meeting... tengok lah camne

....

kelmarin aku nyer business partner nyer birthday..so sempat lah gak hantar present kat dier malam tu...ari tu kiteorg berbincang pasal milestone company..nak buat workshop pulak...macam mane nak bijak kalau ilmu tu tak diperluaskan...kalau tak, duk bawah tempurung jer la, jadi macam katak...betul tak???

so semalam bermula la kisah membuat nota-nota berdasarkan kepada outline..payah gak nak menulis benda2 ilmiah dalam bahasa melayu nie...kalau senang, dah ramai yang buat dah....

aku ada lagi sampai hujung minggu nie nak buat...banyak betul benda nak buat...

....

aku rasa hati aku bukan untuk makan gaji jerk....aku tukar keje dulu pun pasal niat aku nak ada experience keje ngan orang..keje jadi vendor..layan karenah orang...sebelum aku betul2 layak bukak business sendiri..entah la...kadang2 aku tertanya, betul ke tindakan aku nie...aku sayang SCS, tapi aku redha, mungkin ada hikmah di sebalik pemergian aku nie.

....

Aku umur 25 tahun, up to this date, aku dah jadi Director/ co-owner untuk 2 buah registered company...

KBZ Management sdn bhd - event management.
EDP Services - Photography

doakan aku selamat mengejar cita-cita aku nie....masih jauh lagi target aku mendapat 1st million aku nie...sepupu aku dah dapat....aku bila lagi??

No comments: